Socionom var det jag skulle bli.

Efter fredagens händelser är jag kanske  inte mer säker på mitt val att bli socionom men jag är iaf säker på att det inte är sjuksköterska jag ska bli.

H. fick en allergichock och behövde medicin. H var slut så vi åkte hem till mig. H fick medicnen men vi insåg att hon behövde sprutan. Nu började H bli sämre. Vi läser ihop och jag säger att jag är helt säker på att sprutan ska vara åt detta hållet. H tar sats och ska hugga in sprutan ibenet. Sedan är det meningen hon ska hålla den inne i 10 sekunder och låta den verka. Det visar sig dock att nålen kommer ut i hennes tumme. Blodet sprutar. H drar ut den och vi kommer fram till att det är nog bäst att vi tar en till eftersom hon inte fått den. Denna gången sätter jag sprutan och det fungerar bra. H blir bättre dock lite snurrig efter tum-tillbudet.

Inte så bra bild, men vi kan iaf se att nålen har gått igenom tummen ut i nagelnSprutan är som vi kan se ganska böjd, det går inte att se men udden på nålen är även den böjd.

Bild 1. Kan vi se H´s nagel. Sprutan gick igenom tummen och ut till nageln. (Den blåa pricken)
Bild 2 och 3. Bilder på sprutan. Båda bilder visar att udden på nålen är böjd och även själva nålen.


Förlåt H. Men nu vet jag iaf.

Det som var var att bilden som visades på sprutan var tvärtom mot hur sprutan såg ut. Där av misstaget.

fifikus.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ha ha ha, nu kan man fatiskt skratta åt det hela. Tänker i alla fal lringa läkarmedlesföretaget imorgon för att kräva ersättning.

2009-04-26 @ 20:50:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0