julstök och klagomål.

Idag vaknade jag av att min syster kom in och tjatade på mig att jag var tvungen att kliva upp. När jag kom upp alldeles för tidigt, haha, så hade mamma bakat saffransbullar, så det blev frukosten.

Sedan for jag och S.H till mormor och morfar. Där stod de och väntade och vi åkte in till stan som hade julmarken. Det kostade dock 30kr att gå in för att titta/köpa, så det ansåg mormor och vi andra va alldeles för dyrt, så det irriterade mormor resten av vistelsen. Jag köpte mig ett vanligt grått linne. När vi var klara så åkte vi till affären och där kunde man köpa, kaffe och winnerbröd för 5 kr. S.H köpte 2 kaffe och winnerbröd, och ett extra winerbröd som kostade 6 kronor. För erbjudandet gällde bara om man köpte kaffet och winnerbrödet tillsammans, detta var något jag och S.H störde oss på tills de var uppätna.

Väl tillbaka hos mormor och morfar så lagade jag och morfar mat, morfar skalade potatis och jag gjorde kycklingbiffar. Morfar tyckte dock att det var dumt att vi inte hade någon sås till så då sa mormor "ta lite smör och mjölk och gör potatismos som man gör till barnen då" morfar svara "ja, det blir ju bra". Jag och S.H skrattade i mängder.

Vi åkte hem frammåt kvällningen när julkpappar var "fixade".

Nu i kväll har jag försökt mig på att göra pepparkakskyrka, men det går inget vidare, ser ut som muraren tog semester mitt i bygget. haha. Till råga på allt lyckades jag bränna mig på sockret, så nu har jag en blåsa på pekfingret,s å det kommer jag klaga på massor i morgon. haha.

usch, vad mycket klagan det blev i detta inlägget. Men ett positivt besked är iaf att betyget från tentan nu är inrapporterat efter allt strul. jippi.

för övrigt tycker jag att alla andra uppdaterar sina bloggar allt för sällan. haha.

fifikus.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0