Inget kaffe!

Jag har nu gjort min första arbetsdag som socialsekreterare och mina föreställningar besannade. Socialsekreterare i kofftor och inget kaffe.

Ja, det är sant, det fanns bara äckligt kaffe till överpris. I fika rummet stod, över 30burkar med snabbkaffe, och jag förstår dem, kaffet var inget gott och till överpris till den smaken.

En av upplevelserna från idag är kommentarerna:
"jag står och ska ställa in min matlåda i mickron,
så säger en man:
-jaha, din första dag på jobbet antar jag?
- joo , det stämmer säger jag...
och så tar jag ut matlådan, och upptäcker att INGEN värmde maten i matlådan utan alla åt på tallrikar"


så nu har jag lärt mig att jag ska värma min mat på tallrik och ha med mig snabbkaffe om jag ska överleva flera dagar.

Klädeskoden var, mörka byxor och kofta :-)

Har fått en jättebra handledare som ska ha hand om min introduktion...
Nu sitter jag och är trött efter en intensiv dag, med massor med information, och tidig morron.

Kommentarer
Postat av: Heléne

Är riktigt orolig för dig, inte för jobbet i sig, men utan kaffe, hur skall detta gå?=)

2011-11-18 @ 18:46:39
URL: http://nellie86.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0