äntligen!

Lägenheten är nästan helt klar. En kartong kvar med tavlor som ska upp...

Idag prövade jag Stina Isakssons haremsbyxor. Men la till två fickor i fram och en bak. Jag lyckades med konststycket att inte alls mönsterpapprert ränderna först så tog upp sidosömmen. Jag gjorde dock aldrig om rätt, utan hann glömma att sömsmånen redan var avklippt, så byxorna blev mer tajta än tänkt. Grabben får ha dem några gånger innan syrran får ärva.

Någon kanske känner igen tyget? Det är en gammal dragkedja tröjan ärmar...

När barnen somnat förbereda jag "lapptäcket" av kramisar. Min tanke är att göra haklapp av dem. Nu är de redo för att bli hopsydda innan jag klipper mönstret. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0