tack för välfärdssystemet



eller vad hände? jo vårdcentralens sjuksköterska hänvisade till deras läkare som remitterade vidare till öron näsa hals som konstaterade att det inte var något fel på mitt sår i näsan. så när jag kom till mottagningen och skulle lära mig sprutorna ville sjuksköterskan att min läkare ändå skulle ta en extra titt. vilket resulterade i ett recept på antibiotika att hämta ut om det inte blir någon förbättring eller om jag skulle bli sämre... det blev alltså ingen start på behandlingen.

innan jag kom dit insåg jag hur tacksam jag faktiskt är över att bo i Sverige.  med högkostnadsskydd på mediciner. ett paket med två sprutor kostade nästan 11 000, elva tusen, och jag hämtade ut åtta,  första behandlingen skulle alltså ha gått på 22 000kr men tackvare välfärdssystemet och förmån på medicin behövde jag bara betala 90kr för mediciner värda nästan 45 000 kronor...  Tack Sverige! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0