tyger

igår promenerade vi till tygaffär och inhandlade lite tyger. på vägen dit diskuterade vi hur mycket och till vad vi (läs jag) behövde.  sambons svar var då "köp mycket,  så du har mycket att sy då blir du glad"

besöket slutade i sex olika tyger. grått, grått med flamingos,  grått med sniglar (eller sköldpaddor eller handgranater?!?). dessa ska bli en present (så vad det blir och till vem kommer senare) och flamingos en kalasklänning till lilla i. 


ett gulgrått tyg med stadsvy på. detta kommer sluta i en klänning till mig. 


idag klipper jag ut mönstret,  det ska förlängas för att få midjan på rätt plats. tror det kan bli riktigt häftigt.  klänningsmönstret är från burda style 2015/2.


sedan köptes två bomullstyger som även dessa ska bli klänningar till lilla i. 


det fanns så mycket fina tyger igen nu på tygposten.  många enkel men färgstarka.  blir en tur förbi i veckan,  så jag glömde dragkedjor till klänningarna...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0